Some England addictions...

Idag har jag varit i England i exakt två veckor. Det känns visserligen som att jag varit här hur länge som helst. Hemma känns väldigt långt bort och tanken av att allt är precis som vanligt där är väldigt konstig. Men tacka gudarna för skype, det är ju helt fantastiskt! Sedan jag flyttade hit har jag blivit beroende av vissa saker som t.ex. tictac. Kan inte leva utan det känns det som! Så fort den ena tar slut går jag till affären endast för att köpa en ny. Tur att det är billigt i alla fall. 37p är ju typ ingenting. Typ 4 kr. Typ.
Annars har jag blivit lite beroende av peanut butter.... Det är liksom lite för gott. Jag ber till gudarna varje dag om att det ska vara nyttigt med peanut butter... Men eftersom jag har en svag känsla av att det aldrig kommer att bli nyttigt så har det tagit mej till nästa beroende: kvällspromenader. Och tar jag ingen kvällspromenad så springer jag. Händer inget av det så virkar jag. Fingrar och händer behöver också träning! Ja, det här med kvällspromenader och kvällsjogging har jag känt att det blivit viktigt sedan Aftonbladet frågade mej, samma dag jag skulle flytta till London, om jag var rädd för att träna för mycket... Jag började skratta och sa att jag förmodligen tränar alldeles för lite... Så, nu är det ändring på det. Bara så ni vet. Nästa gång Aftonbladet frågar mej om jag tränar för mycket så vet ni defenitivt svaret! "Här har ni träningsnarkoman nr 1! Hon kommer nu visa er momentet "att ta sig till affären för att köpa tictac's" och " att göra sig en peanut butter sandwich".
(Varför ska jag alltid le ända upp till öronen??)

Håller förresten på att virka en kjol! Ska visa er sen. När jag var inne i London förra helgen besökte jag nämligen ett himla bra ställe som heter I knit London. Det är en garnbutik som har hur mycket garn som helst och så anordnar dem också olika knitting goups. Det fina med den här garnbutiken är att den är den enda garnbutiken i England som har alkholtillstånd! Hur kul är inte det? Så man kan ta sina stickor, virknålar och garnbollar dit och sätta sig med ett glas vin eller en öl och ha det himla trevligt! Jag köpte mej i alla fall lite höstigt, melerat garn i någon slags ullblandning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0