Sometimes, I just want to be everywhere...

Sedan jag tog studenten och långt innan dess har jag lovat mej själv att alltid försöka göra det jag vill allra mest och prioritera det i första hand. Men idag insåg jag att när man har ett jobb kan man inte bara slänga det åt sidan och kasta sig in bästa chansen. Man måste sova på saken. Sedan följa den rätta moralen. Fastän jag vill så gärna sätta mej på tåget in till London Waterloo med en gång med mina virknålar i väskan och fjärilar i magen. För det är ju det jag vill göra allra mest. Men det var inte därför jag kom hit. Inte än i alla fall. Jag brukar fråga mej: hur spontan får man vara? Man hör alla spontanhistorier som blev succéer och gjorde helomvändningar. Ibland vill jag också vara en solskenshistoria. Som kom från ingenstans. Men, om en månad. Då ska det bli av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0