Ibland blir det inte som man tänkt sig och då får man tänka om igen...

Jag är inne på min tredje arbetsvecka och det känns som att allt börjar flyta på. Så, på jobbet går det bra. Men min helg jag berättade om i ett tidigare inlägg som jag hade planerat så bra blev inget enligt planerna! I fredags blev jag hemma och åt kebab med familjen istället. Det kändes helt okej ändå eftersom jag skulle ut dagen efter. Men i sista stunden blev Kajsa sjuk så lördagen blev också inställd. Då var jag bitter en liten stund. Tyckte livet var typiskt i 10 minuter. Sedan tog jag mej i kragen och vandrade till grannstan, Aldershot. Min värdpappa visade nämligen mej runt lite i fredags och tog mej till garnbutiker och annat. Då visade han mej bland annat Aldershot, som egentligen inte är så mycket att hänga i granen. Men dit kan man i alla fall promenera till på 20 minuter. När man kommer dit kan man göra som jag och vandra runt i den fina parken, luncha på ett café med sin virkning, handla karamell kungen och kika runt i deras minimala galleria. Jag handlade med mej lite pyssel till kvällen då jag blev väldigt inspirerad av svanarna i parken. (Vet inte varför, men dem var stora och fina...). Så, jag skissade på lite svaninspirerat när jag kom hem. Då hade jag dessutom fått ett mail av en tjej som undrade om vi inte kunde gå ut och ta en öl på kvällen. Kör till tänkte jag. Men då såg hon mitt svar så sent att jag inte trodde att det skulle bli av. Till slut hörde hon av sig och vi velade länge eftersom tågen slutar gå halv tolv. Till slut sa vi: Vad fan, allt eller inget! Det blev all in. En minnesvärd men väldigt knasig natt i Guildford. På kuppen träffade jag dessutom äntligen någon att hänga med där jag bor, så äntligen en promenadkompis till mej! Hurra!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej! Kan inte du göra ett inlägg om hur du blev au pair i London? Och lite hur det går till? Hur hittade du den perfekta familjen osv osv? Det hade varit jättenice :) jag funderar nämligen på det där till nästa år!

2011-09-21 @ 22:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0