What would people do without weekends?

Hurra, det fasiken fredag i morgon!!! Den har veckan har gått så himla snabbt. Det kändes som att det var igår jag var i London hela helgen. Jag har ju inte hunnit berätta det ens! I lördags åkte jag in till London för första gången i mitt liv. Anlände till London Waterloo och förväntade mej ett ganska litet ställe, (vet inte varför). När jag kom dit tappade jag hakan och gick vilse. Gudars, vad stort det var! Jag skulle möta upp Line som är en dansk tjej jag mailat med i sommar. Hon är också Au Pair men bor i norra London, medan jag bor i södra... Jag gick i alla fall vilse och kom en kvart försent... Men till slut anlände jag i alla fall till Notting Hill Gate där vi skulle mötas upp för en dag på Portabello Road market. Jag och Line hade jättetrevligt. Hon var kul och var värre spontanshoppare än mej, haha! Självklart glömde jag kameran hemma denna dag, alltså inga bilder.. Men vi vandrade i alla fall runt på Portabello market, åt lunch, vandrade mera, åkte till Oxford Street och dog lite för att vi var trötta och det var hysteriskt med folk. Så, vi satt oss på Starbucks istället. Efter det sa vi hej då vi ses snart och jag åkte till Waterloo igen. Innan jag åkte hem så besökte jag I knit London som jag berättade om tidigare!

På söndagen åkte jag in till London igen för att träffa Sofie! Vi var hemma hos henne och det var jättemysigt, jag blev bjuden på mat och allt! Vid klockan sex gick vi till en pub i närheten där det var svensk au pair träff! Dit kom det kanske ett tiotal jättetrevliga, svenska au pairer! Vi drack gott och pratade om varandras familjer, bytte nummer och planerade mer träffar. Det blev inte så sent för att alla skulle ju upp och jobba dan efter. Så, runt halv tio satt jag på tåget med min virkning på väg hem. Det är faktiskt mysigt att åka tåg långt med virkning och musik i öronen. Synd bara att det är så dyrt att åka tåget här...

Ja, i morgon är det älskade fredag. På dagen ska jag få skjuts till en stor hantverksaffär med garn och grejer. Bredvid är det tydligen en tygaffär! Himlen tror jag. Ja, det måste det vara. Man kan tydligen gå till Aldershot på torsdagar för då är det marknad och man kan hitta massor med billiga tyger från Nepal har jag fått veta också. Men fredag i alla fall. På kvällen åker jag in till London för utgång med au pair tjejerna från i söndags. DAAAAANSA! Har inte fått dansat av mej på 3 veckor i helgen! Därför ska jag förmodligen ut på Lördag också med Kajsa som jag var och fikade med förra veckan i Guildford. Kanske blir det härligt pubhäng! Åh, vilken bra helg det kommer bli!

Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Hej! Var med i min nya tävling! Du kan vinna en valfri vara från Uffessakerochting! :D

http://adaras.se/2011/september/vinn-en-valfri-vara-fran-uffessakerochting.html#comment

2011-09-19 @ 20:17:30
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0