Still living for the weekends.

Den senaste helgen var den bästa på länge. Jag älskar London så fantastiskt mycket. Hjärtat pumpar snabbt och det sprudlar i hela kroppen av bara tanken. London.
I helgen började jag med att lära känna London lite på egen hand och vandrade längs med Themsen till Tate Modern. Tate modern är moderna muséet i London och är jättestort och gratis. Tror nog att jag gick runt i 3 h och förundrades över all konst. Det var en salig blandning från surrealism, dark humour och kubism till fotografier, fighting for femenism och en hög av solrosfrön. Där fanns det något för alla minsann. Jag älskar att uppleva städer på egen hand. Man får liksom ta sin tid. Fånga alla intryck, titta extra på något och ignorera något annat.
Efter Tate modern fortsatte jag över en bro som säkert har något namn man borde veta men som jag inte vet. Längs vägen spelade olika band och mitt på bron var det någon som gifte sig. Jag åkte till Camden Town för lite secondhand shopping och blev kär i Camden. Tiden gick lite för snabbt där och jag var tvungen att åka till Muswel Hill för att möta upp Line och Victoria. Efter en massa krångel i tunnelbanan kom äntligen tjejerna och vi tog oss hem till Line för bubbel och rose. Det blev en alldeles för sen middag på runda fötter innan vi tog oss ut i pubnatten på Camdens gator. Det blev en så himla bra kväll. Om jag skulle fantisera ihop en typisk efterfest i London så var det exakt en sådan vi hamnade på. Fantastiskt. Halv 6 på morgonen ramlade sedan 3 trötta tjejer ner i Lines 120 säng.

Kommentarer
Postat av: matilda

säger bara hej hej hej! Hittade dig genom forumet på Londonsvenskar.com :)



Såg att du sökte jobb av något slag men att du nu arbetade som au pair? Tyvärr har jag inget jobb eller så till dig men fick tanken att du kanske också kommer att leta bostad snart? Eller om du vet någon/några snäll/a typer som behöver en rumskompis? :D



Om du också kommer att leta bostad kan vi ju leta tillsammans? :D



Och måste säga att du verkar ha haft en super dag! Att vandra runt själv kan vara så otroligt härligt! :D (jag är inte den osocialla typen men älskar att traska runt för mig själv)



Hör gärna av dig :P matilda

2011-10-01 @ 11:52:00
URL: http://onthisday.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0