Living on the edge

Det är så mycket som har hänt att jag inte riktigt vet vart jag ska börja. På en vecka blev allt en helomvändning. Men jag har tänkt på det hela tiden. För när jag för en gång skull i mitt liv får välja helt själv vad jag vill göra, då vill jag känna mej fri. Att jag är lycklig. Följer mitt hjärta. Just nu klappar mitt hjärta för London. Men jag bor i Surrey. Till i morgon. Precis, du läste rätt. I morgon flyttar jag härifrån och lämnar min fantastiska värdfamilj. För en vecka sedan erkände jag för mej själv vad jag egentligen ville och sedan berättade jag för min värdmamma. Hon är en underbar supermänniska och tog det bättre än någon annan skulle kunnat göra. Hon förstod att jag var tvungen att göra vad som var bäst för mitt liv. Jag är en människa med en personlighet i regnbågens färger, men när jag känner mej låst och avskärmad från omvärlden blir jag alldeles grå. Så därför måste jag göra det här, fastän jag har den bästa au pair familjen man kan tänka sig. Förhoppningsvis kommer vi hålla kontakten.
Så, vad är planen nu? Tja, den är faktiskt ganska oklar. I morgon flyttar jag in på ett hostel i Swiss Cottage. Jag har varit på lite olika intervjuer för andra familjer i London och väntar på svar. Men jag vet inte vad jag vill. Jag vill fortsätta att vara au pair ett tag till, kanske till jul. För jag känner mej inte helt färdig än. Även om barn kan vara riktiga pain in the ass när de skriker en till dövhet så älskar jag dem. Man får så himla mycket tillbaka och man blir så lycklig av att se dem lyckliga. Igår var jag på en intervju angående ett jobb som är endast fram till jul. Det skulle varit fantastiskt om jag fick det jobbet. Då behöver jag inte känna att jag måste stanna ett år och jag kan ordna lägenhet till årskiftet. Hoppas hoppas hoppas!

Jag vet att jag lovade för ett tag sedan att jag skulle berätta lite om hur man blir au pair i London och hittar den bästa familjen. Så, jag tänkte ge några tips. Börja noga med att tänk igenom vad du vill få ut av ditt au pair år i London. Vill du plugga? Bara träffa massor med nya människor? Jobba arslet av dej? Vill du verkligen vara au pair? Kanske ska du bara åka till London och ordna flatshare och jobb istället? Det finns många saker att fråga sig. Men att jobba som au pair så måste du verkligen älska barn och känna att du är kapabel till att bo och leva tillsammans med en helt ny familj. Tro mej, det är svårt ibland samtidigt som det andra gånger är hur bra som helst. Om du bestämmer dej för att vara au pair och kommer från Sverige så kan jag verkligen rekomendera Swedish Connection. Det är en förmedling som bara förmedlar au pairer till centrala London till famljer dem känner till väl. Dessutom får man redan ett kontaktnät med andra au pairer genom förmedligen. Jag kan rekomdera att söka lite på egen hand också. Jag har använt mej av easyaupair, aupairworld, gumtree och swedish connection. Innan du bestämmer dej för en familj; fråga sönder dom på alla frågor som du kan komma på! Förösk gärna att skapa en relation innan du anländer så ni inte är som främlingar när du kommer dit. Det kommer bli mycket lättare att bo tillsammans då. Och hitta helst en familj inom zon 1-3 för då kan du vara säker på att du inte är allt för långt ut från stan och att resekostnaderna är överkomliga. Från en station i zon 3 brukar det oftast ta mellan 20-30min in till hjärtat av London. Är det någon som har mer undringar eller något så kan man bara maila mej på [email protected] eller kommentera med din mail länkat så återkommer jag till dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0