Jag är en omständing kvinna...

...som tar impulsiva beslut och blir hemlös i London och har lite panik ett tag. Sedan tar jag mej i kragen och löser situationen. I fredags när jag flyttade ifrån Surrey trodde jag att jag skulle få bo på hostel ett tag framöver - eller i värsta fall flytta hem till Sverige igen. Men vet ni vad! Jag fick jobb med en gång. Intervjun jag hade i veckan gick galant och jag fick jobbet som är fram till jul! Det blev bara en natt på hostel och en natt hos Line. Igår flyttade jag in hos min nya aupairfamilj. Jag har högre lön, 20 min till hjärtat av London, ingen städning, ingen matlagning, spelar fotboll och virkar hela dagarna och har det himla bra. Jag kan definitivt leva såhär fram till jul. Dessutom har jag massor av intressanta saker som väntar; lite möten, knitting groups, slutföra en ansökan till en skola och ordna förutsättningar inför 2012. Känner mej så himla virrig för tillfället bara, det händer så mycket på samma gång så jag hinner knappt tänka och mitt minne är som en guldfisks. Men snart ska det nog lugna ner sig och jag kan känna mej på plats igen.
I helgen har jag och några andra firat Line som fyller 20 år idag. Vi hade en lördag i Camden som vanligt och Happy Hour var alldels för billigt och maten på Zensai var alldeles för god. Vi höll fast vid mottot att det som händer i London stannar i London. Här händer det alltid oväntade saker.
I Söndags fick Line sin födelsedagspresent av mej - Harry Potter Walking Tour!!! Vi är båda riktiga Harry Potter nördar så det var himla passande. Bilden ovanför är innan touren skulle börja och jag var superexhalterad såklart. Bortsätt från att vi var helt döda efter den långa vandringen så är den verkligen att rekomendera! Aldrig har jag tyckt att en guidad tur varit så intressant tidigare som när den handlar om Harry Potter. Fantastiskt påfund det dära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0