Nothing is real...but loooove. (Alldeles för mycket Rebecca Furgeson....)

Det är svårt att ta tag i något som inte känns verkligt. Till exempel att jag åker hem till Gotland på fredag. I övermorgon. Jag har inte ens börjat tänka på min packning. Jag har inte slagit in mina julklappar till min Londonfamilj. Jag har inte skrivit adresserna på mina julkort. Däremot köpt frimärken. Det känns jobbigt att lämna London som varit mitt hem de senaste 3 och en halv månaderna. Speciellt med vetskapen om att jag kanske inte kommer tillbaka förän april. Jag har aldrig varit så lycklig som när jag kom till London. Jag trodde inte att jag kunde bli riktigt lycklig på riktigt. Men jag antar att det finns lycka för alla. Man måste bara prova sig fram. Inte låta motgångar skrämma bort en. Man måste lära sig se motgångar som ett steg närmare rätt riktning. Man kan ta sig hur långt man vill med positivitet och vilja. Det är det som är hemligheten. The laws of attraction.

Det ska i alla fall bli skönt att komma hem till min garderob. Jag saknar verkligen alla mina kläder. Tänker på dem alldeles för ofta. Och mina symaskiner. Ska pussa på dem lika mycket som jag ska pussa på Mamma. Jag vill sy. Förstår inte hur jag har klarat mej utan att sy en hel höst. Det är nästan galenskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0