I just can't bother anything at the moment.

Idag fick jag lite ledigt under dagen och var på jättebra humör. Såg nya avsnittet av Glee och fällde glädjetårar som vanligt. Tog en dusch och gjorde mej lite snygg för omväxlings skull. Ringde till Central Saint Martins för att prata om min regestrering, dock är människan som jag behöver prata med aldrig där när jag ringer... Fick lite hjälp av en annan herre men behöver fortfarande jaga grevinnan. Hoppas på bättre lycka i morgon. Senare tog jag en promenad i stormen upp till The Rookery. Satt på mitt utsiktsställe som vanligt och samlade energi och sorterade tankar. Mitt humör går så mycket fram och tillbaka nu för tiden. Jag kan liksom inte riktigt bestämma mej hur jag känner för saker och ting. Detsamma med mitt perspektiv. Och min vilja. Efter många olika händelser de senaste veckorna ser det nu ut som att jag åker ensam tillbaka till London någon gång efter att det nya året har tagit start. Jag kommer jobba med någonting och bo någonstans till April då jag börjar på Central Saint Martins. Jag har tvekat så himla mycket. Ändrat mej så många gånger. Funderat på att dra med min vän till Shanghai istället. Funderat på att åka till Indien och bo i bergen. Dessutom fick jag ett jobberbjudande i franska Alperna som jag till och med övervägde för någon minut. Till och med Sverige har varit en stark motståndare till London. Men jag vet nu. Jag och London är inte färdiga med varandra än. Om en och e halv vecka ska vi bara ha distansförhållande för någon månad. Det kommer vi klara.

Men. Nu är det bara allt som ska ordnas. Allt ska bara ordnas hela tiden. Och jag känner mej förstenad. Först och främst hela skolgrejen. Måste blir registrerad. För att bli det behövs 35000 kr att ge till CSM. Därför måste jag kontakta CSN och UK Student Loan Company. Och söka de där 38 stipendierna som ett företag tog fram till mej. Och sedan få allt att klaffa. And I just can't bother right now.

Och. Det jag borde göra nu istället för att skriva det här, det är ett covering letter till det perfekta full time jobbet. Som dessutom är ledigt. Som jag skulle vara perfekt för. Men. Jag har ingen energi att promota mig själv på engelska för tillfället. CV:t har jag däremot finslipat nästan 30 gånger för det är ju inte så svårt.

Och egentligen så skulle jag behöva sätta adresser på alla julkort jag samlat ihop. Jag borde börja packa väskan. Sortera. Rensa. Slå in julklappar. Komma på vad fan jag ska köpa till min värdmamma i julklapp. Boka en taxi till flyget den 16 december. Boka en buss från flyget till Stockholms central. Gå till Sainsburys och klaga på att jag fick betal 6£ för mycket. Svara på miljarders mail. Gud, listan kan bli hur lång som helst. But I just can't bother at the moment.

Kommentarer
Postat av: michelle

I helgen chillaxar vi lite i alla fall! :)

2011-12-07 @ 22:57:10
URL: http://thisisascot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0